23. februar 2012

DIY: Kuvertgavepose

Her får du en vejledning til, hvordan du nemt laver små fine gaveposer af almindelige kuverter. Her er brugt en  standard hvid kuvert, men de bliver rigtig fine med forskellige dekorationer og pynt - eller lavet af farvede kuverter.

Du skal blot bruge 3 ting:
  1. en C6-kuvert (eller evt. større kuvert f.eks. A5)
  2. en saks
  3. klar tape (eller evt. masking tape)

1. En ganske almindelige hvid kuvert (C6) - lukket

2. Klip ca. 1 cm af i den ene ende - svarende til limkanten

 3. Fold toppen og bunden af kuverten 2 cm ind, hvilket bliver siderne på posen

4. Fold bunden af gaveposen - 2 cm. Jo mere præcist du folder jo pænere bliver bunden

5. Her ses foldningerne fra retsiden
Vil du dekorere din gavepose så er det nemmest at gøre det nu, f.eks. hvis du vil tegne eller lime noget på forsiden

6. Nu stikker du hånden ind i kuverten og trykker dine sidefolder og bunden ud.

7. Den oprindelige kuvert kantfold bukkes indad i begge sider (beklager det uskarpe billede)

8. Trekanterne i bunden foldes ind og nu er gaveposen faktisk færdig

9. Jeg kan godt lide at gaveposen kan foldes flad. Det gøres ved at du presser gaveposen flad fra toppen og nedad til du når bunden.

10. Også presser du bunden ned. Nu er gaveposen flad, hvilket er praktisk, hvis man vil lave og opbevare mange gaveposer.

11. Til sidst skal der et lille stykke tape på begge trekanter for at holde dem nede.
Ja, så fik jeg også mulighed for at vise min fine elefant tapedispenser :-)

Også er din lille gavepose færdig. Der er jo uendelig mange muligheder for dekoration og posen kan lukkes ved at du laver et ombuk foroven evt. med et stykke (masking) tape, laver et hul og lukker med bånd/snor, åbningen kan syes på maskine eller bare klipses sammen.

Jeg er ved at lave nogle fine gaveposer med stjerner, der er tegnet med sort pen.

Også har jeg lavet 40 gaveposer til deltagerne til Århus Kreadag
Jeg har blot limet cirkler af tapet og papir på poserne, bemærk den udstansede stjerne, og lukket med en stofsløjfe og turkis garn. Simpelt og enkelt - men de ser da fine ud når der står så mange og de alle er forskellige.

5 kommentarer:

  1. Hold på de er flotte! 40 stk?? respekt!

    SvarSlet
  2. sejt, dem tror jeg at jeg skal lave nogle stykker af!

    SvarSlet
  3. 1000 tak for DIYen den er super fin og skal prøves i aften.

    SvarSlet
  4. Jeg har lige afprøvet den, og den er super nem - Tak :)

    SvarSlet
  5. Jeg har tilladt mig at linke til denne side fra min blog :-)
    http://lebahn-unika.blogspot.dk/p/d.html
    vh Jette

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...